Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Så nu passar det.

Av Anonym - 13 augusti 2012 19:44

Ja herre gud.


Fortsättning från mitt inlägg om vänner. Idag var min "bästa väns" födelsedag, och idag är det också 9 dagar sedan jag senast skrev något på facebook, något som är otroligt ovanligt för mig. Men idag, dagen då alla ska skriva "grattis" till en viss person, DÅ reagerar personen på att något saknas. Ett "grattis" från mig. Nu passar det alltså?


Inte ens hon tog kontakt med mig. En gemensam vän till oss skickade ett sms till mig: "Hallå har inte du glömt nått?"... Nej, jag har inte glömt nått, jag har bara inte gjort det. Men hon ska inte vara något jävla sändebud. Varpå jag fick "Vad har jag gjort?" från denna "Bästa vän" från vännens mobil.


För det första tänker jag inte skriva det till någon annans telefon, det är emellan oss. För det andra så är det inte något du gjort. Det är allt du INTE gjort.


Vet inte ens vart jag ska börja. Jag känner mig tagen för givet, jag bjuder på allt och det tas för givet att jag ska göra det. Jag kör, jag ställer upp, jag offrar mig och alltid är allt på DINA termer. Till och med sist jag ballade ur och sa att jag pallar inte göra allt på alla andras termer hela tiden, det FÖRSTA som händer är att vi ska träffas och du ändrar planen så jag får foga mig efter dig och dina termer. Det gör mig så fruktansvärt arg så jag finner inte ord. Du är skyldig mig en väldigt stor summa pengar som du bara inte ens bryr dig speciellt mycket om, du har varit skyldig mig detta i över ett år, men du har inte ens börjat planera att betala tillbaka det. Det är pengar som jag behöver, det är inte billigt att leva som student. Men du visar inte ens lite tacksamhet. Trotts att jag inte tjatar och säger att du ska betala tillbaka det när du kan och så, men jag vill ha dom pengarna, jag vill ha dom nu egentligen.


Som om det inte var nog, så när A var skyldig dig ynka jävla 1.5 så var det ett oändligt tjat på att hon skulle betala tillbaka. Men mina pengar då? Du skiter blankt i det, du bara går och shoppar och annat skit för pengarna. MINA pengar. En annan sak som gör mig förbannad är när du sa att om inte M ber om sina pengar tänker du inte säga något heller. Så jääävla dålig stil rent ut sagt, så jävla oärligt. Du är som en parasit som bara suger ut tjänster och pengar. Och som om inte det vore nog så har jag utöver det du är skyldig mig bjudit dig på så sjukt jävla mycket, så rent så sett så är du säkert skyldig mig 2-3 tusen UTÖVER den officiella skulden du har till mig.


Jag tänker inte bli tagen för givet. Jag har ställt upp och gjort allt för dig, men allt du gör är att snacka om hur mycket närmre du kommit gänget och hur mycket du trivs med dom nu osv osv. Men tack för att du får mig att känna mig speciell... Not.


Bilden du gett mig denna sommaren är att du inte behöver mig längre. Jag har tagit upp denna konversationen med dig, att jag känner mig obehövt, ouppskattad och bara onödig, men du har bara avfärdat det. Det har inte fått mig att må bättre direkt, och det har bara gjort det svårare att ta upp det.


En annan sak som irriterar mig är ditt jävla hoppande från kille till kille. Du faller ju för första jävla dude som kollar intresserat på dig, ha lite jävla självkontroll för fan. Tro fan att du aldrig kan hitta något stabilt, det är ju inte äkta om du inte låter det växa fram, bara en sån där första spänning är inte kärlek, det är "the thrill of the hunt", inget mer. Get your emotions straight.


Du har säkert inte ens märkt att jag lämnat vår grupp på Facebook? Det är inte bara du, det är vartända jävel här nere i denna skithålan. Jag är så trött på er. INGEN har hört av sig, INGEN har brytt sig. Skrev för ett tag sen om någon var sugen på att käka middag så skulle jag laga något som var ÄNNU godare än det vi gjorde sist, fick inget jävla intresse alls, men såfort M skrev att han skulle göra Tacos samma helg, då jävlar fanns det intresse. Hur jävla kul är det då? Det är jävligt elakt rent ut sagt.



Så bottom line är, jag tänker inte bli tagen för givet. Jag tänker inte låtas hunsas med. Jag tänker inte vara "en i gänget" jag vill bli omtyckt för den jag är, jag vill kunna känna mig behövd, önskad och omtyckt. Det gör jag inte i detta gänget, därför tar jag nu mig ifrån er. Jag har gett er flera år men ni kan inte ge mig vad jag behöver och vill ha. Jag har förändrats, ni sitter kvar i samma gamla vanor.


Har säkert glömt saker men skit samma, kan skriva hur jävla mycket som helst. Men det finns bara en mening som bär någon tyngd. I'm done, ha ett bra liv.


- J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 19 augusti 2012 14:23

Som jag skrivit tidigare så pluggar jag till lärare. Något jag däremot inte sagt är att jag har flertalet tatueringar, vissa texter, vissa logor, vissa "onda" motiv. Många hade aldrig accepterat mig som en lärare. Dvs föräldrar. Många ungdommar tycke...

Av Anonym - 16 augusti 2012 17:16

Verkar ha stabilt typ 2 pers som läser/kollar bloggen dagligen, sen om det är samma eller inte vet jag ju inte. Men det vore trevligt om någon faktiskt är intresserad i vad jag tycker osv :D   Huuuur som helst, jag åker hem imorgon till min plugg...

Av Anonym - 15 augusti 2012 17:40

Okej. Jag är kille, men ibland sitter jag ner när jag pissar. Ibland för om jag kanske har något att läsa så är det gött att göra det då, men ibland bara för att fan ta en paus från allt och ha en liten stund för mig själv. Dasset är lite som en...

Av Anonym - 12 augusti 2012 17:14

Jag jobbar nu över sommaren på ett gatukök, vi har rätt mycket omsättning och alla gör allt, dvs alla tar ordrar, lagar mat och serverar. Men en sak jag märkte idag är hur vissa står och kollar lite på menyn, sen bara kollar dom på en och säger vad d...

Av Anonym - 11 augusti 2012 16:18

Dags för mitt första inlägg då alltså. Som sagt kommer denna bloggen handla om mycket olika saker, stora som små, personliga som allmäna ämnen och erfarenheter. Kommer tänka till om företags policys, folks beteende, media med mera. Men detta första i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards